onsdag, februari 07, 2007

Dykhelg på Hönö

I helgen som var så var vi ett gäng som åkte upp till Hönö utanför Göteborg för att dyka. En AOW kurs och några andra "vanliga", hur vanliga nu dykare kan vara... Sist jag var där var i samband med min AOW och det hela var sig lik, förutom att vi bodde i ett hus istället för rummet bredvid butiken.

Helgen lovade fint väder med kraftiga vindar och höga vågor, och så var det. Det var tuffa förhållanden, men ändå skaplig sikt på de dyk som vi gjorde. Det var egentligen bara det sista dyket som sikten kanske var under kritik, men det gick bra ändå.

Hade en ganska så spännande helg med två incidenter som var att min parkamrat fick för mycket luft i fötterna på sin torrdräkt att han åkte upp till ytan. Det var en ganska så obehaglig upplevelse som jag önskar att ingen behövet uppleva, men iom att det gick bra så är det en erfarenhet som man får ta med sig. Nu vet jag i alla fall hur jag reagerar om det skulle hända igen.

På plussidan så fungerade lampfästet alldeles utmärkt!! Mycket nöjd! Hade med "goodman greppet" för att jag trodde att jag skulle byta till det, men det behövdes alltså inte. Det kommer att bli perfekt att ha med till Egypten.

Men en sådär dykhelg, men mycket trevligt sällskap.

Här finns några bilder.