lördag, december 02, 2006

Hur fortsätta?

Eftersom jag har lite tråkigt så får det bli lite mer lösa skrivningar.

Det är ju inte utan att jag har börjat på att fundera om jag ska försöka mig på någon slags inriktning på dykningen. Tex så skulle jag kunna tänka mig vrakdykning och teknisk dykning, men jag känner att jag inte riktigt är mogen för det ännu. En annan in riktning är att gå en Divemaster utbildning. Det hade också varit riktigt, riktigt roligt.


Att bli det skulle hjälpa mig att utvecklas ännu mera inom dykningen, sedan att få kunna hjälpa andra framåt till sina cert hade också varit riktigt roligt. Men det verkar inte som om någon dykskola har planerat något Divemaster kurs nu direkt efter årskiftet så det kanske får vänta tills senare i vår. Ska höra med Oxygène om de har planerat någon kurs nu i vår eller om det bara är på hösten som de kör denna.

Sedan blir jag kanske lätt uttråkad och börjar tänka på mycket annat om jag inte får dyka på ett tag (som nu). Det blir mycket planer och alla kanske inte ens kommer förbi huvudet, men en del kommer lite längre. Men detta är något som jag definitivt kommer att höra med Anders om. Kommer ju att träffa honom på måndag under provet av Nitrox-kursen.

Nackdelen med att börja dyka vrak är att jag måste komplettera med en massa ny utrustning och jag vet inte riktigt om jag är beredd att göra den investeringen riktigt än. För Divemaster så har jag redan all utrustning som behövs, dvs bara vanlig standard utrustning. Men visst lockar vrak lite också, sedan tror jag att Anna inte är helt förtjust över tanken på att jag simmar in i okända vrak och härjar runt. Hon tycker bättre om att jag utbildar mig till att hjälpa andra att bli dykare.

Men det tål att tänkas på, kanske så att det blir båda två fast kanske inte samtidigt. Jag har försökt att skynda långsamt, men det är svårt ibland när man är lite för entusiasisk över sitt fritidsintresse.

Lugna vinterdykningar!