lördag, juli 29, 2006

Rekognisering Tvedöra sandtag

Var och badade i Tvedöra sandtag i torsdags och som utav en händelse så hade jag med mig mask, fenor och snorkel. Så jag passade på och utforska lite längre ut i taget hur botten såg ut och om det var någon bra sikt. Dreher, som nämnde detta som badställe, sa att det var klart vatten när han var där. Det var det när vi var där nu också och jag uppskattade sikten till 5-6 meter, godkänt.
Det var inte så mycket växlighet, men massor av signalkräftor. Botten var ganska böljande med en branta sandväggar och en del lite mindre branta.

Sökte på dykarna.nu och såg att Stefan I hade varit och dykt där. Ska dyka med honom på tisdag så jag ska höra hur det var. Kan tänka mig att det kan vara en ganska häftig plats att isdyka på, om det är skaplig sikt. Om det gick att hitta en del platåer så kunde det även vara ett alternativ för utbildningsdyk, men det får man väl se. Johan verkarde vara ganska så pigg på att hänga med ut och testa när hans förkylning väl släppte.