torsdag, juli 13, 2006

Annat smått och gott

Har lite tråkigt och insett att jag har varit ganska dålig på att uppdatera bloggen, så därför gör jag allt på en gång. Och här kommer lite mer.

Bestämmde mig för att följa med till Röda Havet och liveaborden i februari. Har dock haft ien liten gnagande baktanke i huvudet, "Vad ska jag dit att göra? Jag har ju inget vrak cert", och inte kommer jag heller att skaffa det innan vi åker dit. Pratade med Anders om detta, han såg det inte som något problem utan som en möjlighet att påbörja en vrakpenetreringskurs på bästa möjliga sätt. Då kände jag att jag kunde slappna av igen. Men måste införskaffa två grejer tills vi åker då:
* en stor linrulle
* en bra lampa

Fick rekomendationer på vilken linrulle som kunde vara lämplig att använda sig av. Sedan så kommer jag nog att inhandla en C-8 lampa, det är ingen HID eller halogen men jag tror att den ska kunna fungera hyfsat i det ljusa havet i alla fall.

Sedan väntar jag på att min flaska ska komma från fabriken, det var tydligen väldigt stor efterfrågan på 12x232 flaskor, mer än två månaders väntetid...

Men det var allt för idag, på söndag blir det båtdyk på Kullen om det inte händer något (blåser fel). Sedan är det inte något dyk planerat på ett tag. Tänkte ju kolla in den gamla piren vid stenbrottet hos mamma och pappa så det blir väl att ta med grejerna när jag åker och hälsar på dem senare. Sen kommer jag att fortsätta torsdagsdyka, men skulle senare i höst vilja ha en lite mer regelbunden buddy som man skulle kunna åka iväg till Kullen eller Prästens och dyka med lite då och då.

Ha de!