tisdag, juni 06, 2006

Updates - vad är på G

Vad är egentligen på gång kan man undra??

Vet inte, men det börjar kännas i magtrakten att det snart borde vara dags för dykning. Var nere i Oxygènes butik igår för att hämta mitt nya, fina, plastiga medlemskort. Passade givetvis på att slänga lite käft med Anders som var där i butiken, alltid trevligt att träffa honom. Det blev inte bättre än att jag anmälde mig till att var med på torsdagsdyk (nu på torsdag), båtdyk på Kullen på söndag och vrakdyk på Johannes L på måndag. Ser fram emot en trevlig vecka.

Åkte dit i ärendet att fylla flaskan med luft men Anders hade plockat isär kompressorn så det fungerade ju inte :(

Men snart är det ju mer dykning inplanerad, 23 juni i Silfra och sedan Rescue kursen i början på juli, det ska bli skoj. Innan dess hinner jag sälert med ett och annat dyk till, förhoppningsvis.

Sedan är det ju den där vrakresan till Röda Havet i februari som lockar... har till 1 augusti på mig till att bestämma mig om jag ska med eller inte....

Det finns fler brydderier; funderar på att köpa en flaska till. Vet inte riktigt vad jag vill ha, men det lutar åt en likandan som jag redan har dvs 12x232. Såg att Beaver har en 12x300, det kanske vore något att satsa på men jag vet inte. Skulle vilja ha en likadan flaska till som jag har så att jag skulle eventuellt kunna använda det som ett dubbelpaket. Så kan jag köpa Beaverflaskan sen och använda den som singelflaska.
En liten spool att fästa SMBn i finns också på listan av prylinköp samt en liten kniv/sax, större ficklampa, extra mask osv, osv... Det är tur att det finns så mycket prylar som man kan köpa, hur skulle det annars se ut?

Det var nog allt för tillfället.