måndag, mars 20, 2006

Det första inlägget

En ny blog föds...
Här sitter jag nu framför skärmen och skriver mitt först inlägg i min alldeles egna blog. Vad kommer den att handla om undrar du?
Rubriken "Med kväve i blodet" tycker jag säger en del, självklart kommer den att handla om mina öden och äventyr inom dyknings underbara värld. Låter det som en subjektiv tolkning? Kan du ge dig katten på!!!

Vad kommer då att visas på denna Blog?
Inte en susning.... Men att det kommer att handla om mina dykrelaterade händelser och upplevelser kan du lugnt utgå ifrån. Bilder och text från utfärder, kanske någon mindre recention av någon bok eller ett kort referat från någon förläsning som jag har varit på.

Bilder är något som jag ska försöka att ha lagom många av, inget album, utan mer bilder som jag tycker är bra. Vill du ha mer bilder (kanske från mig och definitvt från andra) kolla in dykarna.nu, finns hur mycket dykrelaterade bilder som helst.


Hur som helst, min flaska på bilden får symbolisera att det kommer att fyllas på mer på denna Blog. Jag kommer att göra mitt bästa för att den ska hållas uppdaterad med senaste nytt från mig.

Kanske kommer det att dyka upp lite luddiga tankar om vad dykning egentligen är och en del funderingar runt frågor som:
- Hur skulle livet te sig utan att dyka?
- Hur klarade jag mig innan jag fann dykning?
- Varför dykar jag inte oftare?

Så tills vidare så säger jag Dyk lugnt och tänk på kvävet.

/Johan

PS. Bilden är från Oxygène Lund där jag nästan alltid fyller luft. Gratis reklam för att de är så oerhört trevliga och hjälpsamma. DS.