lördag, februari 23, 2008

Blåsigt och skillnad på vatten och vatten


Det var lite blåsigt i Stora Lund idag, igångsplatsen vid parkeringen gick inte att använda. Fast det gjorde stranden även om det gångade en del. Halvbra sikt, kanske runt 5-8 meter. Men vem vet, det är svårt att mäta med ögat ibland =)

Mitt förtroende för min Cressiregg fick sig en rejäl törn. På ena dyket började den att friflöda på 20 meters djup. Har hört av många att det inte fungerar att köra Cressi i en kall Vättern, jag tordde i min enfald att jag kunde bevisa att de hade fel. Men icke! Så alla dyk som jag gjort i 2 gradigt saltvatten utan problem är bara att glömma i statisik för söt vatten...

Men med tanke på hur lätt den började friflöda så tror jag nästan att den får vara pool och sommarregg i fortsättningen. Får lura ut en annan lösning. Köpa en ny regg är en, fast den är inte ekonomiskt tilltalande... Men det finns för många saker som talar för att jag borde.

Nåja, tog lite bilder med min nya kamera (inget UV hus) så kolla bilderna som jag tog idag när jag inte var i vattnet :)

Tjo!!