lördag, januari 26, 2008

Dykning igen :-P

Dykning igen!
Som förra dyket så blev det Långgruvan i Frdriksberg igen. Denna gång laddade till tänderna med EAN28 blandning i flaskorna. Du som har lite kunskaper i Nitorx vet vad detta betyder... Japp, ner till 40 meter, dvs så djupt man kommer i schaktet.
Planen var att sedan komma upp vid skrivskivan och därefter gå upp till ytan igen.

Sagt och gjort, "Plan the dive, dive the plan". 21 minuter senare kom vi upp och hade följt planen till punkt och pricka. Blev inte riktigt 40 meter för linan som vi kom på låg i taket i orten så det blev bara runt 38. På väg in i orten såg jag en lina som låg längs botten som säkert gör att man kommer ner till mer än 40.

Efter lite snöblandat regn, regn, varm nyponsoppa och kaffe så var det i igen. Skulle ta oss ner till korset igen fast vi 13 metersnivån. Gick bra, men på vägen tillbaka så upptäcker jag att jag inte kan få ut luften ur torrdräkten. Det bara vill inte. Så istället för att göra en liten utflykt till så blev det tumme upp och tillbaka till ytan.

Väl uppe började det att snöa ordentligt och sedan när hände något som gjorde att flaskorna gled längs mitt ben med skruvarna mot. Ritsch!!! HÅL!! Så otroligt onödigt, jag som har gått och funderat på hur bra dräkten har varit och att jag inte har haft några läckor... In your face!!!

Nåja, laga, laga, laga, laga, laga... Så kanske det blir bra.

Ät inte gul snö...