måndag, juni 18, 2007

Äventyr i Stora Lund

Utforskningsdyk i Stora Lund. Efter att ha först simmat norrut och sedan längs branten i lördags så blev vi riktigt sugna på att kolla av området lite till, ordentligt. Sagt och gjort på söndagskvällen var vi där och gjorde ett långdyk längs djupväggen.

Simmade norrut och följde sandbotten ner till 32 meter. Följde sedan klippväggen tills datorn visade 35 minuter, vår turning point. Vände upp och gick gradvis upp grundare och grundade. Avslutade ett härligt dyk med att skjuta säck, som gick mycket bättre den här gången än förra :-D

Riktigt häftigt dyk och det var också ganska roligt att göra ett lite längre dyk, är inte van att göra så långa. Men om man har ett fullt dubbelpaket och bara ett dyk så kan man göra ett ganska så långt.

En sak som jag noterade och ska försöka att få svar på är varför man fick så otroligt mycket mer tid när man kom grundare än 10,5 meter. Runt 11 meters djup hade jag på min dator ca 12 minuter kvar till deco, men när jag kom upp till 10 meters djup så hade det ökat till lite mer än 50 minuter. Ska höra med initerade källor vad det kan bero på.

Skojigt dyk var det i alla fall och jag hoppas att det kommer att bli flera. Båda två tyckte att det var bra och att man skulle kunna göra fler utforsknings dyk på andra platser också.

Snart vrakkursdags :P