måndag, oktober 02, 2006

Vårhallarna 1 Oktober

Halv spontanutflykt med Oxygène Lund. Eftersom jag har ett ruskigt dyksug så var det bara att signa upp och följa med. Dykplatsen blev Vårhallarna utanför Simrishamn, en sträcka på ca 200m av lite klippor i sandstranden.

Roligt att testa på nya ställen. Var lite besviken på vädret som var lite molnigt och disigt när vi kom fram. Men under det första dyket så kunde man se att solen kom fram, speglade sig i sandbotten.

Ytintervall i sol med korvgrillning är rikitgt härligt. Och även ett härligt andradyk. Även om det inte var så mycket att titta på just den här gången var det roligt att kunna dyka på ett nytt ställe med massor av roligta och trevliga människor.

Hit kan jag tänka mig att komma fler gånger. Kankse ett dyk på Vårhallarna och sedan ett på Prästens?

Troligen nytt rekord i bottentid: 64 minuter med 12l flaska.
Dessutom, är jag bara ett dyk från att komma över 50 dyk i år. Jag bara ska över den gränsen, helst innan oktober är slut.

Mera dykning åt folket!